Wednesday, January 4, 2012

Cerita Akhir Tahun!

2011!

Dah pon berlalu....
Click2!
All those memories will be captured safely in mind.. ;)

Akhir tahun...opis pon sunyi..ramai gigih bercuti..termasuklah aku..ngeh3...dari cuti Xmas, sampai la cuti awal tahun aku balun....perabehkan sisa2 cuti yg ado...

Watpo cuti lamo2 eh..?

Balik kampong laaaa....bersama my lifetime drebar yg senantiasa menemani utk pok pek pok pek...


Pagi sabtu, 24/12/2011 @7.30a.m, we all zAAaass to OUR luvly kampong... bertemankan surprise breakfast yg sgt awesome by my lifetime drebar! Introduce u all, the McD Family Breakfast for 2! Kami drive thru aje..so mkn2 sambil jalan2!



Oh ... sgt meleleh air liur tgk wafel di atas! Sebenarnya, jimat juge family box ni...aku xtau....ini 1st time aku merasa... My lifetime drebar pilih Box A, juz nice for two of us...ada:

- 2 Hash Brown (yummy! 100x)
- 2 Hotcakes (ataupon dlm bahase mudah wafel)
- 1 Sausage McMuffin with Egg
- 1 beger
- 2 hot drinks (kami undi Teh! Minuman harian wajib kami)

Jadi, apa tunggu lagik! Hari ni dah terlambat kan..ape kate, esok pagi...boley try test! We all safely arrived at Mak's house around 11, and headed to Umi's house later on. Lepas zohor, kami bawak Nadiah ngan Umi ke Kemaman untuk melawat Tokki yg dah selamat dengan minor operation.. Kata abah, die ade agenda memancing nya...jadi, awal2 lagi dia dah offer kereta die..supaya die boleh bawak kereta aku ke lokasi pancing tu...ahahaha..macam2...Ptg tu, me and my lifetime drebar bawak Tokki jalan2 kat Pantai Teluk Mak Nik, ataupon dalam omputihnya - Monica Bay!

Mak Nik = Monica

Ahahhaa...lawak sungguh bila aku duk lalu sebelah signboard seperti kat bawah nie...boleh pulak translation nye mcm tuh! :))


Lepas magrib kami ber4 bergerak pulang ke Beserah, dlm perjalanan:

Umi: Kita nk mkn mlm ape yeh nie...
Aku: A'ahh ehh...umi rase2? Lapo gok seposeng..
Umi: Umi ingt mlm ni nk ajak mkn kat Al-Fatani, tp dah kite balik Kemaman pulok..
Aku: Eh...dakpe2...umi kol abah..tanye abah kat mane...pastu janji kite jumpe kat kedai mkn truz...
Umi: Ahaaa...brilliant my daughter! (Tipu jek! Mau nk ckp omputih?)

Konklusinya, kami ber4 bertemu ngan abah dan adek ucop di kedai mkn yg disebut umi tuh around 9.15p.m .....

Dan... lepas kekenyangan...

Pulang ke rumah umi dan abah....krosss....krossss.....

Wat a very wonderful day~ ;)

No comments: