Thursday, January 5, 2012

Cerita Akhir Tahun! #2

Akhir taun lagik....hehhe...seronok cite akhir taun nie..sbb bile balik kampong ni, byk aktiviti...lagik pulak aku kalau balik dah ade 2 umah nk kene attend...mmg lah penat...tp seronok! Tambah2 my lifetime drebar tuh suke berjalan...hmmhh...pe lagi....

Jadi, pada suatu mlm tu...kire2 dalam pukul 10 mlm, my lifetime drebar ajak jejalan..bile tgk jam cm dah lewat...err...bg aku lewat la..sbb aku kan mmg sejak azali tido awai hehehe...tp my lifetime drebar ni kaki die ketaqq sket kalu xley kuar berjalan...so, :

Me: Adek Ucop! Jom, nk ikut dok?
Adek: Gi manne?
Me: Gi supper dan jalan2 kat TC..
Adek: Okayy! Tunggguuu~~

Sebelum pekena angin mlm di TC, depa berdua duk balun roti canai Syam dulu...aku pulak duk cubit kot pinggan org tu sket...cubit kot pinggan org ni sket....diet la kunun2 nye kann....then, we headed to TC..Maakk aiihh...ramai betol org tgh2 mlm nie! Biar betol mak bapak nie...bawak anak2 kecik maen2 tgh mlm! Sekali....masuk kat TC, cm org jakun....terpana.....

Me: Laaaa....ni TC ker nie?? Sejak bile ade kanopi2 cm kat Padang Arafah ni haaa???
Adek: Laaa....along dok tau ker..?? Lame doh eehhh..
My lifetime drebar: Biase doh die ucop...darratt ngat ehh duk KL...aku lah org KL...

KAH KAH KAH - depa ber2 ketawa!

Ciss Cake betuii!! Mana ceqq nk tauuu..bukannya ceqq duk tubik mlm2 ari...kate anak yg solehah kan.....kannn....kann ;p

Kami pon santai2 menyusuri kanopi Padang Arafah tu....mcm2 mende lah ade...xsangke plak aku.....my lifetime drebar pulak..kalu dah nmpak kedai yg jual mende tempek2 kat peti sejuk tuh, xingt dunia dahh....


Pastu kami berjalan2 di tpt pejalan kaki kat tepi pantai...Maaakk aaiihh lagik skali!! Ombak Rindu gile sungguh!! Sempat agik pkwe mkwe duk berendekk...xtakut ker weii??? aku yg berjalan pon dah menggeletaqq kepala lutut tgk ombak gulung2....oh ye la kan...cintan cintun...lautan badai sanggup kaurenangi....kalo hangpa pandai berenang....mcm Nemo xpa....die mmg ade Dory yg slalu bgtau the magic words tuh:

Keep swimming....keep swimming...keep swimming.....

Jadi..aku pon duk keep walking...walking and walking melawan angin kus2 x100 dengan begitu gigih skali...sambil2 mata melilau kot2 ade barang menarik yg boleh dirembat utk kenangan....chewaah..padahal xjauh mana pon....





Baru aku tau...kenapa mak bapak duk bawak anak2 maen mlm2...behh upenyee...duk main kipas helikopter warna warni.....apelagik...tibe2 my lifetime drebar ilang! Dtg2 duk bawak menatang kipas tuh...ohooiii...kami duk maen same budak2....pehtu jadi tontonan umum kat tgh2 dataran!



Dah penat bermain....mau pulang! Tapi buruk jugak laaaa....bersusun susun manusia nk kuar dari parking lot...Last captured from us - tired faces:


Next part of Cerita Akhir Tahun....?

No comments: