Tuesday, January 10, 2012

Cerita Akhir Tahun! #3 (ini betol2..)

Alkisahnyaa...abah pon cuti akhir tahun...like father like daughter la kan...ehem...ehem...so, 29 dec itu ari, umie abah nadiah ngan adek ucop dtg menggamatkan umah..abah tuh dtg bukan ape...dah tau dahh..xlain xbukan nk mai mancing...nun...sampai ke Klang die duk bersilat ngan ikan...dah geng pulak ngan my lifetime drebar....huhhh..ape lagikkkk...esok ari nye, kaum hawa ke ulu klang umah toksu utk menguruskan hal2 berkaitan ngan kenduri along gg, kaum adam plak...SEA LION KLANG laaa...seb baek ade hasil....dan sesungguhnya...

AKU SANGAT JELES! Sbb xdapek nk berentap skali!

31st dec, kami ke Dewan Felda untuk sama2 berganding bahu memastikan kenduri along gg berjalan lancar....fuuhh...aku plak ditugaskan jaga VIP...mau tak lenguh mulut cheqq duk senyum kambeng sepanjang ari....ditambah pulak ngan upacara adat...mau pening aku duk dengo muzik ngan alunan kata2 dalam bahasa Mendeleng...


Mendeleng? Tau apa tuu? Cheq pon xtauu...moh kite google!

Wooppss...rupe2nye ejaan aku salah! Adat MANDAILING rupenye...aku maen sebut jekk...Toksu cheqq ni keturunan SIREGAR..jadiknya, utk anak lelaki sulong die nie kenalah menjalani upacara adat ni...first time aku tgk..best juge....tp kesian kat depa laa..pengantin kene duk bertahan pakai baju adat yang sarat tuh...aku ngan nadiah pulak asyik duk gelak....sbbnya, selepas jek satu ayat disebut oleh tukang karut nya (sori, bahasa cik nemo), jeritan Horas disebut beramai-ramai..

HORAS!!!






Dah tuh kami duk terpandang abah ngan a.wan duk naek antu duk meng'HORAS' jugak....hahahhaduiii...xreti eh eden nak berceritoo..nantikan dokumentarinya die televisyen pada....

err...pada...

Ohhooii...cheqq lupa nk tanya sama itu pengantin daaa....

Duk dalam meng'HORAS' tuh, aku duk pandang my lifetime drebar sebelah abah yg duk kenyit2 mata...cheq duk ingt sakit mata ka....sakit idung ka...awat duk terkembang-kembang idung...

Awat?? dalam bahasa signal kepala la kann...cheq plak diasingkan jauh kat seberang sini ngan nadiah...pasalnya mengikut adat...kaum adam ngan hawa xboleh dicamporkan! ahaaa..ini bagus.....

tau apa??

Patut duk terkembang-kembang ehh....Korie datang duk sbelah tuuu....tau dah...tau dahh..nk suh amek gambo ler tuuu....

Cis kek betuii....xaci! Cheq pon apa lagi....langgar adat sket ehhh...pi seberang sana nk bergambo jugak ahahahha....sekali sekala kann....;p Adehh..gambo dlm phone die pulak.....ahaa..nnt cheq upload kan ehh ;)

Apa2 pon, acara yg sangat menarik...penuh eh org dtg duk nengok...mau taknya...xpenah2 ..adat org BATAK, tp wat kat Malaysia....sampai cheq pon pening! Pukul 430p.m:

Aku: Toksu, (sambil2 tgk jam..)....ni kire dah lepas waktu kuarantin kan....
Toksu Tarmimi: Erkk...ahahhahah...yela2.....dah lepas daa..

Mau taknya....sampai2 jek pagi tuh, die dah warning:

Toksu Tarmimi: Ko jangan nk mengada ngada balik sblm kol 4, aku tembaakk ko kanggg!!

Hahaha...tembak pon aku kayaaaa....duk pegang beg salam kaut kot!! Ehem...ehemmm ;p

Enjoy!



updated spt yg dijanjikan: our pics wif....



:D :D :D :D :D

No comments: