Friday, December 9, 2011

Ummmhh..wanginyaa!!

Kalau mengikut pada logiknya, kaum hawa lebih sinonim dengan wangi-wangian...tapi...mcm terbalik pulak ngan aku, En. Farhan yang xpakai perfume tuh yang telah mendominasi dalam hal nie! Kalau die dah duduk depan burner, xpayah duk tegor...kusyuk bangat.. die belek, die buh air, die titik2, die cium2 bau...pastu die ckp sorang2....pastu baru die akan ckp ngan aku:

"Bau tak?"

Tak pon, bila titik2...

"Alamaaakkkk!! Mender ni dah habess laaaa~~~ Busuk la umah kiteeee....."

Macam2 ragam...itulah yg terjadi lebih kurang 2 minggu lps...

*********************
Khamis, 8/12/2011 @5.20p.m

"Hello, turun lah cepat..dah nk sampai nie.."
"Laa..mai ngan keta kaa..?"
"Hoo..."
"Awat tak habaq awai2..?"

Tibe2 lah plak ckp utara kan..takpe2...better kan, drpd aku tulis bahasa kebanggaan kami tu kan...kang dok paham pulok kangg.. ;p

"Mai kite gi jalan2 nak?"
"Nak gi mana? Ok jer..."
"Kite gi Equine nak?"
"JJ?"
"Yess! Tepat sekali!"
"Hihihi..."

Pok pek pok pek pok pek...as usual..dah nak sampai,

"Tau tak kenapa abg nk gi Equine?"
"Tau.."
"Tau?? Sbb ape?"
"Nak pegi Lovely Lace beli pewangi kesukaan abg tu laaaa~~~"
"Hahahahhahaahah..mcm mane boley tauu???"
"Hehehe..I'm ur wife.. "

Jadinya, sampai2 aje, terus headed to the right place...jadi..inilah hasilnya...mmg die beli brg2 untuk me'nopap' favourite stuff die..naseb tak ada mender baru yang die sangkut...adalah nmpak2 simptom2 tu...tp berjaya disangkal atas alasan harga yg agak "BERPATUTAN"..

Jadi barang2nya:
1. Drop for the burner (Kali ni English Rose flavor menjadi pilihan berlainan sikit dgn yg sblm ni, Tea Rose. Tapi bagi aku sama aje...sbb dua2 Rose ;p)
2. Lilin (Stok lilin yg dibeli di IKEA sblm kawen baru jek habes hahaha...tp rasanya Lovely Lace punya harga mcm agak mahal, sbb kuantiti die sikit berbanding bundle yg kat Ikea)
3. Refil for Tiger Lily (Ahaaa..yang ni aku paling suka. Sbb..bau die sebati ngan jiwa..ececece...dan yg paling penting, aku xpayah duk isi air, titik2..nyala lilin..bakar..dll..kire senang maintain laa!)


Lepas nie, teratak kecilku akan berbau harum lagik laa..dengan adanya lilin dan drop yang wangi! Dan yang pasti, rutin harian En. Farhan akan bermula kembali selepas berehat agak lama.


Aa..refil Tiger Lily ni boleh la di'topup' dalam bekas lidi2 yang dah lama kosong (panggilan aku sbb aku xtau mender ape nama bekas tuh)..


Mmmmmmmmmmmhhhh!! Refreshing!! Kalau kawan2 sekalian berminat, boleh jadi seperti En. Farhan juga dengan melawati http://www.lovelylace.com/index_topic.php?did=4141.

Adios!

No comments: