Wednesday, December 24, 2008

* Swan *

Haaaa...tgh ari tadi cik nemo lewat stengah jam! 2.30p.m baru masuk opis balik..huuuu..semput2 cik nemo tatkala melabuhkan punggung di kerusi opis ni. Mauk2 jek Pakcik Bakri dah bising2 dek sbb cerita dongeng Indonesia tiap2 ari tuh..ape lagik, ketawe jek lah tgk si gergasi2 dalam tibi tuh.


Cik nemo balik jer tgh hari tadi, nampak kereta tokki. Aik...xder dgr pon kate nk dtg. Rupe2nye ayah teh Ma ngan putera2 die dtg. Umie pulak xbalik skolah lagik, mesyuarat. Dah nk bukak skolah ni..mesyuarat aje lah..cik nemo dah pk2, cam mane niee..dieorang sure mkn tgh hari di rumah cik nemo. Abah tibe2 balik dari pasar, bwk balik ikan..kembung ade, selar ade, aya ade, udang pon ade! Cik nemo kerling ke arah jam, 1.15p.m! Sempat ker nieee~ Dgn semua belum bersiang. Cik nemo trus tukar uniform, mau menghanyirkan diri. Naseb baik ader Yayah..bley bantu cik nemo yg berperang di dapor..mengejar masa..kerna itu, 2.30p.m cik nemo baru tiba di opis ehehehehe, dan cik nemo sendiri xsempat mkn pon~


Ahad lepas, cik nemo terima sms dari kawan lama cik nemo di T.I. Cik nemo tgk2, eh, Taufiq! Ketua class cik nemo mase cik nemo di 4Elektrik1.


Taufiq: Aku kat Kuantan ni!


Cik nemo ape lagik, menyoal siasatlah ketua kelas cik nemo tuh, maklumlah, dah 5 tahun xjumpe, xsangke die ingt lagik cik nemo ni. Al-maklumlah, dulu2 selalu buli cik nemo, agaknye tuh ingt tuh. Dolu2 cikgu selalu ckp, kelas 4E1 ni bagus..ade Taufiq wal Hidayah. Lengkap. Ahahahhaa..lucu jugak kalau diingt2kan..buli2..gaduh2..pastu merajuk..Taufiq laa..bkn cik nemo ;p Lepas asar, cik nemo ajak Amin teman cik nemo ke pantai Batu Hitam untuk bersua muka dgn sahabat yg telah lame terpisah..ABC gelas beso menjadi hidangan utama kami. Haaa! Kami terlalu excited bersembang, sampai lupe nk snap gambar. Kalau tak, boleh cik nemo paparkan gambar si "Jun Sang" ni. Panggilan tuh, diberi oleh cikgu Yatie sbb katenye muka Taufiq mcm hero Winter Sonata..ahahhahahaa~ xpon~ Sembang mcm xhengat dunia, abeh org tgk, mungkin sbb kepekatan pelat Terengganu kami..aaahh..kisah ape, bahasa kebanggaan tuh!
Semalam, balik kerja cik nemo ke rumah acik Yatie memandangkan kalau balik umah, xder org pon..ayam2 aderlah. Dieorang sume ke Kemasek untuk..opppsss! Cik nemo terlupe!! Dah nk tulis, erase balik..adeehhh..cik nemo teringt warning umie ngan yayah lepas isyak tadi. Jadi, cik nemo xboleh crite lagik! Kene tunggu Nadiah balik sini dulu..cepatla balik weeehhh~ Dah sampai umah acik Yatie cik nemo solat Asar jek truz, sbb nk balik pon..sorang2..lepas tuh, cik nemo jln2 ke pantai..saje jln2..bwk tamu umah acik Yatie..dan yang pasti ABC gelas beso menjadi hidangan utama berulamkan angin sepoi2 bahasa. Err..cik nemo teringt pulak kat Auntie Emanuel warganegara Belanda yg pernah menetap di Malaysia satu tika dulu. Cik nemo kenal sbb suaminya Uncle Marcell pensyarah satu tpt ngan ayah Cik. Hobi cik nemo dolu2, asal pegi pantai, cik nemo suke bwk khemah kesayangan cik nemo tuh. Penat2 psg, tapi hepi sbb bley duk rehat ramai2 kat dalam, trime kaseh kat Abah sebab belikan ;) capacity 6 org. Bila cik nemo rehat2 tepi khemah bersama-sama family..ditambah Auntie Emanuel satu tika dulu, cik nemo pon ckp,


Cik nemo: Bestnyeee!! Angin sepoi2 bahasa!

Auntie Ema: Aa..ngin see..poii baha..sa.. Apa ertinya? ( Pandai ckp melayu tau nie! Tapi paham2lah org Perancis ckp melayu..byk bunyi huruf 'gha' ;p )

Cik nemo: Errr..macam mana nak terangkan..errr..macam mane ah acik? (Kulemparkan soalan tuh kat acik Yatie ngeh3 )

Auntie Ema: in english?


Haaaa..dalam english ape ek? Ntahhhh..cik nemo pon xtau ;p cik nemo ngan acik Yatie bersungguh-sungguh terangkan bg Auntie Ema paham..ahahahhaa..ape eh kalau dlm english? Sis Ain? En Norhan? Anyone?

5 comments:

nohanz^_^ said...

ahahaha.. best kan tringat kenangan2 dulu. Kes kes kes.

Ahaks. "Angin sepoi-sepoi bahasa" kalo dalam english : "Sepoi-sepoi wind language". LOL

Uhuhu. Bukan la, tapi kalo ikutkan, yg sebetul2nye: "Soft wind". Rasanye ler... ;)

emceejalanan said...

no idea at all!!

soft sea breeze??

waaa... kene menuntut balik ni... :D

hidayah *^_^* said...

kah3..

adeeeii~ sepoi2 wind language?? ahahahhaha.. soft sea breeze? ;p moh kite menuntut balik moh!

Nan Nurhayati said...

uncle marcell yang belanda...auntie emmanuelle perancis...

ingat anak dia VV a.k.a. VICTOR?

hidayah *^_^* said...

oooo...begitu tepat sekali identiti yg diberi ;p

ingt2..Victor yg sakit jantung tuh kan?