Saturday, March 13, 2010

Biarlah..

Hari ini..

Penat..penat melayan kerenah manusia..penat berusaha untuk menyesuaikan diri di dalam environment yg sememangnya amat asing buat aku..

Aku ikhlas!

Tapi..

Bilamana kemarahan menjadi tunjang sekaligus menguasai jasad, aku dimarahi bagai aku telah merosakkan segalanya..walaupon pada hakikat..itu bukan salahku..mahu saja aku menegakkannya, tp disekat..diputuskan dari berkata-kata..

Keikhlasan yg tulus pada mula, mula sedikit demi sedikit tersasar dari landasan jiwa..Ya Allah, janganlah Engkau menggolongkan aku dalam golongan yg sedemikian rupa..aku sedayanya memujuk perasaan agar aku masih berpeluang untuk mendapat ganjaran yg dijanjikan dari-Nya.


Mengapa..
Hari ini..
Tiada balasan dari pesanan yg dituju khas..
Aku menunggu..
dan terus menunggu..
namun..
tiada sekelumit, walau sekadar pertanyaan khabar diri..
tapi..
aku tetap maseh berharap..dan terus berharap..
agar dapat dikongsi segala gundah jiwa..
walau aku tahu akhirnya..
hanya akan tersisip kemas di sanubari nan satu..
aku akur seadanya..
seandai.. itulah noktahnya..

No comments: