Monday, May 7, 2012

Married!

Minda penulis 'hidup' di pagi yg segar bugar! Org cuti kita bekerja! Yeaahhh~ Ikhlas kan hati! Mudah mudahan diberkati segala rezeki yg dikurniakan pada hari ini..insyaAllah...

Minda 'hidup'? Kenapa? Cerita sikit!

"Perkahwinan dan rumahtangga perlu didatangi dengan minda sedar. Minda yang jelas tentang erti sebuah perkahwinan yang lebih daripada sekadar rasa cinta, kemahuan seorang lelaki kepada seorang perempuan, atau perempuan kepada lelaki. Nikah datang dengan tuntutan upaya mengendalikan output perkahwinan, bermula daripada persefahaman dan kerjasama, pengurusan hubungan dua keluarga dalam dimensi mertua dan ipar, anak yang bayi kemudian kanak-kanak, remaja dan seterusnya dewasa, pengurusan kewangan, kesihatan, tekanan kerjaya dan keluarga, yang semua itu perlu didatangi dengan minda sedar, bukan gedik" -Abu Saif.


Penulis suka dengan cetusan minda Abu Saif di entry terbarunya. Benar, penulis bukan seorg yg amat arif dengan bicara ini, tetapi keputusan mendirikan rumahtangga sekaligus meng'Arif'kan diri penulis untuk melahirkan sebuah perkahwinan yang diberkati dan keluarga Ahli Syurga..insyaAllah! 

Penulis suka bila Abu Saif mengatakan ".....semua itu perlu didatangi dengan MINDA SEDAR, bukan GEDIK" Perkataan gedik yg dipilih membuatkan penulis ketawa kecil di permulaan bacaan. Mendalam!

No comments: