Wednesday, August 15, 2012

Bukan semua..

Salam Hari Rabu!

Bila difikir-fikirkan kembali, perlukah semua kebaikan atau pengorbanan yg dizahirkan itu perlu diwar-warkan agar seantero dunia tau? 

Oh, mana keikhlasan tu?

Penilaian setiap manusia itu tidak sama...bukan semua benda baik yg kita lakukan dpt dilihat mahupon difahami oleh manusia lain...termasuklah yg menerima kebaikan itu...tp maukah kita menjadi seorg yg hipokrit? Tidak ikhlas kah kita membantunya? Mengharapkan balasan kah kita atas semua pengorbanan itu? Sungguh byk noda2 hitam di hatimu sehingga begitu byk prasangka buruk dilemparkan kpd aku...aku tahu itu...canang2kan lah lagi....

"Sesungguhnya Allah bersama dengan org2 yg sabar"
Ya! Kerna itu aku tidak mahu melatah! Aku tidak gusar jika ada yg menghakimi, kerna tiada hakim sebaik Allah..KepadaNya aku bermohon moga ditabahkan hati..diberkati segala urusan pekerjaan yg dilakukan..yg zahir...maupon TIDAK....mudah mudahan dikurniakan hidayahNya, juga di kalangan kamu...dan pengakhiran yg baik juga bersama kamu...

Janganlah membuat kesimpulan awal sblm kau benar2 mengenali hati budinya...kerna..dia bukan kau...

Mungkin kabur di mata kau...
Mungkin juga kabur di mata yg dirai...
Tapi..
Tak mungkin kabur di mata Sang Pencipta..
Itu pasti!

-renungan di Ramadhan ke-25-

No comments: