Friday, February 25, 2011

Realiti

Entah kenapa smlm, jammed sangat2...sampai rasa TAKNAK bawak kete lagi..kaki lenguh menekan break..kepala pening melihat kereta-kereta yg bagaikan LEGO tersusun rapi, kaku, tak bergerak. Di kala inilah emosi memainkan peranan. Kalau aku teruskan dengan melayan tekanan perasaan tu, alamatnya..balik nanti, pain killer lah penyudahnya...Tak ker memudaratkan diri sendiri tu? Lepas tu, ade org kata, kalau selalu berfikir sgt..nanti cepat TUA!

Alamak! TAKNAK! Belum kawen lagi... ;p *kecikkan sket font*

Oleh itu, aku mengambil initiatif untuk melarikan fokus tekanan jiwa itu kepada sesuatu yg dapat memberi manfaat seterusnya menjadikan aku lebih awet MUDA ;D Sempat berkira-kira dalam kepala, mencari ungkapan yg sebetul-betulnya kena dengan senario yang terjadi petang smlm. Sesungguhnya apa yang terjadi tak ada kaitan pon dengan aku, tapi saja mahu mencari sesuatu yg tersembunyi di sebalik diskusi pendek ptg itu. Aku kan memang suka main Hide N Seek. Maklumla, itula permainan Abah dengan putra putrinya sejak kecil. Pikir punya pikir..dptla aku buat satu konklusi...cuma ayatnya takdelah cantik sgt mcm ayat kat bawah nie...

"Kadang-kadang kita asyik mengatakan tindakan orang itu tidak betul tetapi adakah tindakan yang dilakukan oleh kita itu bijak daripada tindakan orang lain?"

Ayat yg btol2 kena dgn apa yg aku fikir.. ni aku ambil dari FB seorg hamba Allah ni...xsangka bukak2 tgk..aikk...sama lah pulak ngan buah pikiran aku..

Itula...manusia...kadang xdapat nk terima teguran..mula nk menyalahkan org lain..mula nk mencari alasan untuk melepaskan diri...renung2kan la...

No comments: