Saturday, January 22, 2011

Berita

Memori itu..
Sejak semalam berputar-putar di dalam benak fikiranku..
Menganggu tidur malamku...

Gedung ilmu itulah yg menemukan aku..
dan si dia...
Kerna..
di situlah rumah keduanya...
Cari saja di mana Oden..
semua org boleh petakan lokasinya dekat tepat dan jitu..

Sejuk.Beku.
Itulah cubic pilihannya...

Di kala jari jemari keras di lembaran tutorial EMG..
Di kala jari mengusap-usap pipi dlm usaha mengembalikan haba..
Tatkala itu...

"Nah amek sweater oden!"
"Eh..xpayah..nnt oden....."
"Xpe...oden ade lg satu dlm loker!"

Dalam pada tu..
Aku terpikir...
Muat ker aku pakai sweater mamat cekeding nie...
Riak mukanya yg beria-ia..aku sarungkan jua...
W'pon agak2 sendat...
Maklumla...sweater tebal mcm dlm snow...

"Dayah, nak cokelet?"
"Naakk!"

"Dayah, jom oden anto kan balik"
"Alaa...dekat jer oden..xpelaa"
"Jom2...mlm da niee...oden anto kan.."

"Dayah, oden xpahamla ngape jawapan die cm nie..."
"Oww...yg niee....cm niee...dayah pon xpaham..hafal jek lah..haha"

Oden..
Sebentar lagi aku dtg..
Menjengukmu...
Moga dikuatkan hatiku...
Dan..
Hatimu jua....

************************************
1.00pm..@ ICU

Keras.Kaku.
Hanya mesin pernafasan aktif menjalankan tugasnya..
Terpana.
Bagai semalam die tersenyum..
dan hari ini..kala ini...
aku menanges sendiri..

Tuhan...
Aku bermohon...
Diringankan beban yg ditanggungnya...
Amin....

No comments: