Wednesday, December 9, 2009

Bangun lambat

Haaaa..punye la xlarat, hari ni terlambat bgn, mcm lipas kudung turun katil, terkejut punye pasai! Ini sure gara2 mkn Subway yg dibeli a.mie ahahaha..kenyang perut suke ati. Pastu ngah sesiap, tuk..tuk..k.long..k.longg.." Haa..sape lagik..makcik cumelku sorang nie laa..

"K.long..acane nk pakai tudung nie..nk belit2.."
"Laa..tuh pandai tuh pakai..tinggal nk belit sket ngn pin kan jek"
"Ni k.long la ni punye pasal.."
"Ngape?"
"K.long la suh cik nora beli sgt tudung nie.."
"Adeehhh..ahahahahha"

Pastu aku biarkan cik nora pegi keje dulu memandangkan kene block ngan die, lagipon, kalau turun sesame dibimbangi danial mengamuk nk ikut aku pegi keje..bukan bley kire budak yg masyam di pagi ari bile dicium tuh! Bile2 mase mood bley brubah..mcm semalam..

Cik nora: "Haaa..danial tuh sesenyap kt situ tuh..berak la tuhh"
K.long: "A'aaahhlaa....busuk! *Danial buat2 xdengo..sambil meneran*

Setelah beberapa minit, aku naek atas mewangikan diri..turun2 tgn die duk ber"WWF" ngan a.mie..

K.long: "Ehh..a.miee..dah basuh berak danial blom??"
A.mie: "Err..berak ke?"
C.nora: "Daniaaaall! Jom basuh berak jom! Busuukkk!"

Aku buat xtau jek sambil tgk tv, tkt2 laa die suh aku basuh berak..C.nora pulak..dah cabut baju danial, buat2 hint kt danial suh papanya basuh...skali danial dah konpius pulak tibe2 nk suh sape yg basuhkan beraknye yg busuk tuh...Skali lagi..aku buat tak taauu...

A.mie: "Haa..danial..pilih2...danial nk sape?"

Sekali...Danial tibe2 tunjukkan jari telunjuknye yg kecil itu ke arah aku yg buat2 xdengo! Haduiii..aku termasuk dlm senarai die jugakkk! Apelagikk..kedua2 papa ngan mama nya bersorak kegembiraan~ Ape lagik..bersilatlaa dlm bilik air... *ditambah ngan rythm "uweekk..uweekk" dr mulut si pembasuh*



tulun..tulun..hentikan..
aku tak bley dgr lagu si penyanyi ini!
teringt pulak time aku mengamuk kt abg joe blakang umah...
kerna...
melaungkan lagu...
A.Z!

2 comments:

misznadh said...

hehehe..

cian2..

da merdeka weyyy~

seronok gler3..

hahhahahaha

Kanak2 riang said...

tu la pasai! yayah xtau..busuk giler taik danial! padahal die mkn ape jek...haihhh...

waaahhhh~ bley maen antartica lah!!

yeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~